Milyonlarca kişiyi ilgilendiriyor… BA-BS Formları tarih oldu

Vergi mükelleflerinin vermesi gereken BA (Mal ve Hizmet Alımlarına Ait Bildirim Formu)-BS (Mal ve Hizmet Satışlarına Ait Bildirim Formu) Bildirimleri Eylül ayı prestijiyle verilmeyecek.

Resmi Gazete’de yer alan bilgilere nazaran, elektronik doküman uygulamalarının yaygınlaşması, elektronik ortamda düzenlenen dokümanlara erişimin kolaylaşması ve kamu kurumları ortasındaki bilgi paylaşımının aktifleşmesine bağlı olarak vergi mükelleflerinin ahenk maliyetlerinin azaltılması mükellef ve meslek mensupları tarafından verilmesi gereken bildirimlerin azaltılması maksadıyla, Eylül 2024 devri bildirimlerinden başlamak üzere Form Ba ve Form Bs bildirimlerinin verilmesi uygulaması sonlandırıldı.

BA / BS FORMLARI NEDİR?

BA formu, ‘Mal ve Hizmet Alımlarına Ait Bildirim Formu’ ve BS formu, ‘Mal ve Hizmet Satışlarına Ait Bildirim Formu’ manasına geliyor. 213 sayılı Vergi Usul Kanunu (VUK) uyarınca bilanço temeline nazaran defter tutan kişi ya da kurumların KDV hariç 5.000 TL ve üzerinde olan mal ve hizmet alımlarını BA, BS formlarıyla vergi dairesine bildirmeleri gerekiyor.

İŞ YÜKÜ AZALDI

Vergi mükelleflerinin çalıştığı muhasebecilerin vergi yükleri de böylelikle azalmış oldu.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir