Güzeldere Tüneli ile o virajlar tarih oldu!


ANKARA (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’’nin en kuvvetli yollarından biri olan 32 virajlarını tarihin tozlu raflarına kaldıran Güzeldere Tüneli’nin Açılış Töreni’’nde konuştu. Bakan Uraloğlu, “Güzeldere Geçidi, tarihi İpek Yolu üzerinde yüzyıllar boyunca Urartular, Medler, Persler, Romalılar, Selçuklular ve Osmanlılar üzere birçok farklı medeniyet ve kültürün etkileşimine sahne olmuş tarihi bir mevki. Birçok ticaret kervanları, göçmen milletler ve ordular bu geçitten geçerek tarihin akışını değiştirdi.” tabirlerini kullandı.

Güzeldere Tüneli’nin Van-Hakkari istikametindeki tüpünü açarak tarihi bir ana tanıklık ettiklerini belirten Bakan Uraloğlu, ““Özellikle kış aylarında yaşanan olumsuz hava koşulları, ulaşımı güçleştirirken ekonomik ve toplumsal hayatı da olumsuz etkilemekteydi. Bugün, bu kuvvetli coğrafyayı aşarak iki kentimiz ortasındaki bağları daha da güçlendirdiğimiz üzere bölgenin sosyo-ekonomik yapısında da yeni bir çığır açıyoruz. Geçim kaynağı hudut ticareti, hayvancılık ve tarıma dayalı olan bölge insanımızın ekonomik ve toplumsal gelişimine de kıymetli katkılar sağlayacağız.” dedi.

HAKKARİ-VAN TARAFI İÇİN AMAÇ 2025

Bakan Uraloğlu, Van ile Hakkâri vilayetleri ortasındaki devlet yolunun Esendere, Umurlu ve Üzümlü üzere İran ve Irak’a açılan hudut kapılarına ulaşım sağlaması bakımından memleketler arası ticaret faaliyetleri açısından büyük kıymet taşıdığını belirterek, ““Bu noktada Bakanlık olarak bölgedeki ulaşım ağının güçlendirilmesi için yolun Güzelsu ile Başkale ortasında kalan 61 kilometrelik kesitini bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol standardında projelendirdik ve hayata geçirdik” diye konuştu. Bakan Uraloğlu, yolun 38 kilometrelik kısmını tamamlamanın ve 3 bin 150 metre uzunluğundaki çift tüplü Güzeldere Tüneli’nin Van-Hakkari tarafındaki tüpünü bitirerek hizmete açmanın memnunluğunu yaşadıklarını tabir ederek, başka tüpü de 2025 yılı yazında tamamlayacaklarını söyledi.

ULAŞIMIN ZAHMETLE SAĞLANDIĞI YOL BÖLÜMÜ BAYPAS EDİLDİ

Van Başkale Güzeldere Geçiti’’nde bulunan 9 kilometrelik 32 virajları 4 kilometrelik varyant ve Güzeldere Tüneli ile geçip güzergahı daha konforlu hale getirdiklerini kaydeden Bakan Uraloğlu, ““Böylece kış aylarında kar gayretinin ağır olarak yapıldığı, ulaşımın zahmetle sağlandığı yol kesitini baypas ederek yüksek bir standarda kavuşturduk. Artık yol güvenliğini tehdit eden çığ, kar, tipi ve buzlanma üzere güçlü hava koşulları nedeniyle şoförlerin dehşetli düşü olan 32 virajları ortadan kaldırdık” dedi.

Bakan Uraloğlu, Van ve Hakkari’’yi birbirine daha da yaklaştırdıklarını belirterek, ““Tünel ile 32 virajı ortadan kaldırıp yol kotunu 230 metre aşağı çekerek ulaşım müddetini 40 dakikadan 6 dakikaya düşürdük. Böylelikle projemiz sayesinde vakitten 72,2 milyon lira, akaryakıttan 73,5 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 145,7 milyon lira tasarruf edeceğiz. Etrafa ziyan veren araçların karbon emisyonunu da 4 bin 549 ton azaltarak Güzeldere Geçidi’nin ve Van’ın eşsiz tabiatının korunmasına katkı sağlayacağız.” diye konuştu.

Türkiye’’nin ekonomik kalkınması için ulaştırma ve altyapı kesimlerinin stratejik kıymetini vurgulayan Uraloğlu, tüm Türkiye’de olduğu üzere Van’’ın da ulaşım ağını güçlendirecek her projeye başka bir kıymet verdiklerini söyledi.

Bakan Uraloğlu, tüm projeleri yakinen takip ettiklerini belirterek, bölge vilayetlerinin; Gürbulak, Kapıköy, Esendere, Umurlu ve Üzümlü hudut kapılarına ulaşımını bölünmüş yol konforuyla sağlayacaklarını kaydetti. Bakan Uraloğlu, ““Van Çevre Yolumuz tamamlandığında vakitten 1.4 milyar lira, akaryakıttan 200 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 1,6 milyar lira tasarruf edeceğiz. Etrafa ziyan veren araçların karbon emisyonunu da 15 bin ton azaltarak tabiatın korunmasına katkı sağlayacağız.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir